Isnin, 16 Mei 2011

Untuk Semua Yang Bergelar Cikgu


Kami Guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita
Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta
Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan
Lagu & Lirik : Hashim Ahmad

SELAMAT HARI GURU kepada ke semua guru-guruku, iaitu Cikgu Dee, iaitu guru yang mengenalkan aku huruf ABC (TADIKA), Cikgu Noraini (Darjah 2), Cikgu Zainun (Darjah 1), Cikgu Zul (aku admire beliau) (darjah 5), Cikgu Ruhizah (Darjah 4), Cikgu Laili (Darjah 5), Ustazah Maizon, Ustazah Maimun (mengajar aku solat), Ustaz Majid, Cikgu Kamarudin (GB), Cikgu Yang Mazni (Selamat Bersara), Cikgu Rosnaini, Cikgu Maimona, Cikgu Sazali, Cikgu Sirujuddin, Cikgu Salim, Cikgu Salmi, Cikgu Wong, Cikgu Nordin Arshad (Pengetua) dan ke semua bekas-bekas guru yang namanya tidak aku sebutkan di sini. Jasamu guru, terpahat dihati dalam mendidik aku menjadi insan yang berguna di bumi ALLAH ini.

SELAMAT HARI GURU kepada rakan-rakan zaman persekolahanku iaitu Cikgu Shaaini, Ustaz Romizamrul, Cikgu Maswafi, Cikgu Normala,Cikgu Siti Rohani, Cikgu Syima, Cikgu Norlaila, Cikgu Rosnah, Cikgu Nor Afizah dan ramai lagi, sanak saudaraku ku dan juga pelanggan-pelangganku yang telah berikrar dan berjanji untuk mendidik putra putri negara kita. Anda semua GURU-GURU yang hebat...


Semoga lagu GURU MALAYSIA  dan sajak karya  Allahyarham Usman Awang yang aku dedikasikan untuk anda semua menaikkan semula semangat perjuangan kalian dalam alam pendidikan ini.

SYABAS!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan